vlot bouwen 1
Pagina top navigatie elementen
LEERLING: En doe je dan ook nog eentje in deze?
LEERLING: Ja oké, maar dan heb ik wel een hele lange…
LEERLING: Dit zijn de stokjes toch? Deze doen we houten stokjes.
LEERLING: Ja we maken er wel gewoon een paar aan elkaar vast met duct tape.
LEERLING (schrijft): Verbinding.
LEERLING (geeft gekleurde plastic handjes aan): Lizzy jij bent toch goed in dingen uit elkaar trekken?
LEERLING: Hoeveel flessen hebben we ervoor nodig?
LEERLING (over plastic handjes): Maar wel voorzichtig hè.
LEERLING: We kunnen hierzo twee halve flessen en hier twee hele flessen.
LEERLING (schrijft): halve
LEERLING (over plastic handjes): Het randje mag niet kapot gaan hè?
LEERLING: Nee dat is niet de bedoeling.
LEERLING (schrijft): En dan hierzo eh slash half… en dan daaroverheen…
LEERLING (over plastic handjes): Kom laat mij het maar doen.
LEERLING: Deze middelste is heel moeilijk.
LEERLING: Maar die ga ik niet doen.
LEERLING: Hebben we melkpak of vla verpakking?
LEERLING: Het is yoghurt.
LEERLING: Oh yoghurt.
LEERLING: Oké, beginnen?
LEERLINGEN: Ja is goed.
LEERLING: Eh welke fles kunnen we het beste opensnijden?
LEERLING: Voor de onderkant dan.
LEERLING: Deze (…)
LEERLING: Ja oké.
De leerlingen volgen de empirische cyclus van ontwerpend leren. Ze maken eerst een ontwerp en schrijven op wat ze nodig hebben. Dit doen ze in overleg met elkaar. Pas daarna gaan ze aan de slag met het bouwen van het vlot.